Krarup Skole tilbyder forskellige arrangementer i løbet af året. Flere oplysninger kommer, når begivenhederne nærmer sig.

Idrætskurser.

NORDIC WALKING (Stavgang) – Træning

Elsker du at være i naturen? – Så er Nordic Walking det rigtige for dig!

Kom med til hyggelige ture i den smukke sydfynske natur. Skovområdet syd for Krarup med bl.a. Nørresø, Brændegårdsø, Voldbjerg og Snarup Mose/Have, er ideelt til dette.

Udover et kig på den korrekte Nordic Walking teknik og afprøvning af Dobbeltstavgang som en teknikvariant, byder kurset også på kredsløbstræning i form af intervaltræning og Nordic Walking-specifik styrketræning, der er indbygget i turen.

Alle er velkomne, uanset om du er begynder eller erfaren.

Mødetider 2024
Hver lørdag fra august til december kl.10-11

Ved første møde på parkeringsplads ved Voldbjerg, Hundstrupvej 24A, 5750 Krarup.

AQUA-FITNESS

Aquafitness er en sjov gymnastiktræning med knald på! Du kan dog selv bestemme hvilket tempo, der passer bedst til dig og stadig få effektiv og skånsom træning.

Timerne er varieret og vi kommer omkring alle muskelgrupper, med øvelser, som fokuserer på både styrke, kondition, balance og smidighed til motiverende musik. Vandet og poolnudler bruges både som hjælp, modstand og belastning.

Aquafitness er for alle, uanset alder og fysisk form.

Mødetider 2024
Hver torsdag fra august til december kl.19-20; Svømmehal Bernstoffsminde Efterskole

LINE DANCE

… er en sjov og koreograferet danseform, hvor enkelte dansere, uanset køn eller alder, danser i rækker og linjer foran og ved siden af hinanden.

Line Dance var oprindeligt udbredt under Country & Western stilen. I dag, danses der ofte til al slags musik, både pop, rock og country.

På kurset læres de enkelte grundtrin i linedance, samt hele bevægelsesmønstre og koreografier til musikken.

Mødetider 2024:

Hver mandag fra august til oktober kl. 18:30-19:30, Krarup Friskole, Gymnastiksal

Tilmelding og yderligere oplysninger på din-fritid.dk

Søndagskaffe. To gange om året, om foråret og efteråret, inviterer vi til søndagskaffe i den gamle skolens hyggelige atmosfære på gården fra kl. 13.00 til 16.00. Der vil være en lille buffet med forskellige kager og andre lækkerier, samt drikkevarer. I tilfælde af rigtigt dårligt vejr flytter vi indendørs.

På disse dage er Bed & Breakfast’s lokaler åbne for besigtigelse. Derudover kan købes unikt og håndlavet Krarup Skole keramikservice som souvenirs (begrænset antal).

Den nøjagtige dato vil blive offentliggjort, når begivenheden nærmer sig.

Fødselsdagsfest. I maj 2024 er det to år siden, at vi åbnede vores Bed and Breakfast. Det vil vi naturligvis gerne fejre sammen med jer og byder på kaffe og kage i den hyggelige atmosfære i den gamle Krarup Skole.

Vi kan se tilbage på to vellykket år med mange gæster fra hele verden. Mange tak for jeres støtte, uden jer ville dette ikke have været muligt.

Den nøjagtige dato vil blive offentliggjort, når begivenheden nærmer sig.

Krarock. En lille bæredygtig (rock-)musikfestival for folk i og omkring Krarup. Entréindtægterne (som donationer) bruges til at betale for musikernes og bandets klimavenlige rejseudgifter, f.eks. togbilletter. Overskuddet fra donationerne vil enten blive brugt til at støtte bæredygtige, klimavenlige og miljøbevidste projekter, eller det bruges til forskning i livstruende sygdomme. Planlagt til en weekend i sommeren 2025.

Lydbogsommer. Slap af og lyt til lydbøger, der henvender sig til både voksne og børn, i samarbejde med biblioteket i Ringe. Der vil være et lille udvalg af snacks og drikkevarer til rådighed. Du er velkommen til at medbringe dit eget tæppe og din egen picnic. Entréprisen vil blive opkrævet som en donation, så bliver omkostninger dækket. Planlagt sensommer 2025.

Loppemarket. En gang om foråret arrangerer vi et lille loppemarked.

Hvis du har ting, du gerne vil sælge på loppemarkedet, er du velkommen til at sætte dine ting til salg på Krarup Skole. For et mindre gebyr får du tildelt en plads og et bord, hvor du kan udstille dine ting til salg. Starter i maj 2024.

Personlig træning.

En intensiv aktiv oplevelse med dig selv under kompetent og erfaren vejledning. Med min uddannelse som idrætsterapeut inden for rehabilitering og handicapidræt står dine skavanker og ønsker i fokus.

• Har du et særligt ønske om din krop og dit helbred, f.eks. din kropsvægt eller din aktivitet i hverdagen?
  • Ønsker du at arbejde hen imod et specifikt sportsligt mål, f.eks. at deltage i en sportsbegivenhed/konkurrence, f.eks. at løbe et maraton?
  • Mangler du tid til at træne regelmæssigt i idrætsgrupper?
  • Måske bryder du dig ikke om idrætsgrupper og leder bare efter en sportspartner/kammerat/ledsager?
  • Vil du bare gerne komme tilbage til din sædvanlige styrke efter en operation, skade eller sygdom?
  • Har du svært ved at motivere dig selv til at være aktiv?

Kontakt mig, så kan vi arrangere et uforpligtet møde, hvor vi kan snakke om dine individuelle ønsker og mål og til at lave et individuelt, effektivt og realistisk træningsprogram, der er tilpasset dine fysiske behov og vilkår.